1 juli 2013

RIP Rudolfo


Japp så är det! Rudolfo hittades död i Söndags i hönsgården utan synbara skador. Hittade inga tecken på slagsmål eller "inbrott" i hönsgården, bara en död tupp. Himla tråkigt eftersom jag hade precis sålt bort en massa tuppar med hönor för att jag skulle satsa på bland annat rasen Brahma. Dessutom var han en favorit, följde med mig var jag än gick...

Har några kycklingar som är av rasen Brahma, snart 2 veckor gamla. Och i äggkläckaren ligger fler... men det är långt kvar till vuxna djur! Det tar ca 10 månader för en Brahma att bli vuxen. En lååång väntan med andra ord.

Nu jagar jag med ljus och lykta efter ny tupp! Har hittat i Kalmar en eller två(!) vackra tuppar. Någon som har vägarna förbi Kalmar och ska upp till 08-området igen?! Tuppleverans önskas! ;-) Säg till!

På återseende!


2 kommentarer:

  1. Ja, man vänjer sej så vid att ha de där djuren springandes runt. Det blir ens vardag och den vill man ju ska vara "som vanligt" Det blir så tomt, hoppas du snart får en ny.

    //Susann

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt. :(
    Har tyvärr ingen Brahma tupp att erbjuda...
    Men några fina hedemoratuppar, men det var ju inte det du ville ha.
    Hoppas du hittar en ny tupp!

    SvaraRadera