4 apr. 2015

God jul... och glad påsk!



Här om kvällen, på skärtorsdagen knackar det på dörren och grannen med dotter på 5 år står där. Hon utklädd till påskhäxa och har ritat ett fint påskkort. Vi tjattrar lite och jag tackar så mycket för påskhälsningen. När de går och jag stänger dörren börjar jag skratta för mig själv... 

På ytterdörren hänger julkransen, nedanför trappen finns granriset kvar som fint smyckar trappen och välkomnar julen och inne hänger tre julstjärnor med belysning! Undrar vad de tänkte... :-)

Jag väljer att tänka att jag är väldigt tidig istället för att jag rimligen skulle vara sent ute med mitt pynt...  



Men visst har vi påskpynt! Levande sådana - året om! ;-)



Glad påsk! 

4 kommentarer:

  1. Jag tog ner julkransen på ytterdörren i går och tänkte att julen varar väl ända fram till påska!
    Väldigt vacker påskdekoration du har !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler än jag som har julgrejer... :-)

      Radera
  2. Vad skönt att höra! Jag tog ner julkransen från dörren igår. . . Julen varar fram till påska? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men visst! och eventuellt lite längre ;-)

      Radera