22 maj 2015

I´m back!


Puss på er alla goa människor som har hört av sig och undrat vart jag har tagit vägen. Jag är här men jag har faktiskt valt medvetet att inte blogga. Jag byter jobb OCH så har trädgårdssäsongen börjat så det gäller att ha fokus! Det brukar vara hektiskt under maj månad och det är det sannerligen utan överdrift. Mer om det sen... nu kanske jag hinner med ett och annat inlägg tänker jag. Nu blir det om dagens sådder som gjorda även om det är i senaste laget!

Idag har pumpor, squash och gurkor såtts här under kvällskvisten. Jordat ner köket som vanligt...  Jag har sått både för färskkonsumtion och för vinterförvaring. Jag tänker att jag ska kunna vinterförvara i Vita huset både pumpor och tomater. Imorgon ett inlägg om sorterna... I promise!

Trevlig fredag och vi ses i morgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar