2 aug. 2013

Jag är kär i denna kvinna!


 Nu kan jag inte hålla mig, jag är sååå kär i denna kvinna som gungar! Det var ögonblicksförälskelse och jag tror att den kommer hålla i sig. Så vacker och befriande. Det är Rolf Bengtssons skapelse som med sin fru Gunilla Bokelund-Bengtsson äger Villa Solhem.

Jag fick äran att besöka deras gröna trädgård på trädgårdstrippen till Skåne. Och det är verkligen en grön trädgård. Och ni som känner mig eller följt mig ett tag förstår att det föll i smaken. I like! Nu ska jag inte jiddra om trädgården utan skynda mig lite för jag måste ut till Glädjehuset och vattna innan värmen slår till. En av av förklaringarna till varför det är lite tyst här på bloggen, det är mycket utomhusvistelse nu.



Anyway, det var många bra kompositioner i deras trädgård som jag tar med mig, både till lunden men även till resten av trädgården. Och denna kvinna(!) wow, ge mig en gungande kvinna!


Så allt snack om att julklappar inte är så viktigt... Näe nu är det andra "bullar i vassen." Klart julklappar är viktigt! Kanske är det den viktigaste presenten under hela året? ;-) Och ni som vill ge mig en present vet nu vad ni kan ge mig; Gungande kvinnan!

Här hittar ni Gunillas och Rolfs hemsida: 



Och så vill jag påminna att inte använda 
mina bilder utan att fråga. Ni vet upphovsrätten. 

4 kommentarer:

  1. Härlig scwung i den damen! Du får väl hänga upp en gunga i ett träd och leka damen själv vettja - det är ju några månader kvar innan tomten kommer.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En så somrig skulptur eller vad man kan kalla den. Man blir glad av den!
    / Gunnel

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är förälskad! Såna är lätt att bli förälskade i...

    Kul att träffa dig !

    SvaraRadera