27 dec. 2017

Bondjäntans glädjehus - ett kretsloppshus



Jag får många frågor om vårt Glädjehus som är ett kretsloppshus. På vintern bor hönsen i det och på sommaren odlar jag tomater i det skulle en kunna säga i några korta andetag, Det finns många hejarop om att jag skulle skriva reportage om Glädjehuset och även böcker. Hålla föreläsningar och workshops. Samla allt på ett ställe är det som jag uppfattar som starkast förslag, gör som med tomaterna - en egen sida!

So here we go! Jag samlar alla gamla inlägg härifrån på ett och samma ställe - Bondjäntans Glädjehus. Det är roligt att läsa även för mig, alla gamla inlägg som har glömts bort för länge sedan. När jag bläddrar tillbaka, eller det heter väl egentligen skrollar så ser jag det är många inlägg. Många! Det kommer att ta tid att flytta alla men jag har ju inte bråttom. Skynda långsamt. Det är mycket jag har gjort som jag inte kommer gör om och många saker som jag skulle göra om och om igen. Jag kommer plocka gamla inlägg som de är och lägga till mina kommentarer med det perspektiv jag sitter med idag.

Jag tänker även att jag skriver nya inlägg om det som pågår just nu i Glädjehuset. Det är ju faktiskt så att vi har ju byggt ett nytt Glädjehus, samma lika men nytt. Mer om det så småningom, nu tar vi först lite gamla inlägg från året då det begav sig; 2012!



Allt gott! / Johnna - Bondjäntan



1 kommentar:

  1. Hej och tack för trevlig blogg. Har blivit så sugen på att bygga ett eget växthus när jag läst om ditt. Undrar lite om hur stort ni har byggt och vilken dimension på virket i väggar och tak.
    Vänliga hälsningar Lina

    SvaraRadera