31 jan. 2010

F ö r b ä t t r i n g 2 0 1 0, del 3

Ja ha, nu har det gått en månad på detta år. Jag fortsätter med mina förbättringsområden och denna gång är det fokus på jaget.

Att ha miljön i bakhuvudet när man ska "piffa" till sig själv är inte så lätt alla gånger. Vi får se hur det går... Lite nya kläder skulle behöva införskaffas, arbetskläder a´la pimpade workingstyle som jag kanske inte är så van vid. Jag tror inte att jag ska förvandla mig själv helt men att anpassa sig något till det nya jobbet är jag nog inne på. Så någon dag ska jag försöka hinna med lite secondhand affärer och leta... Ska se om jag hittar vanliga ekobomullstoppar som är fräscha i "vanliga" affärer... Några tips?

Dessutom ska jag ta tag i min träning. Har några träningsdvd som jag ska schemalägga med i min almanacka för att få till det. Här gäller det att vara konsekvent att pricka in egen tid för annars hittar jag nog på andra viktiga saker än träning. Det är tur att jag har hunden så att jag kommer ut på promenader i alla fall!

Skäms lite, har ju världens möjlighet att åka längdskidor här men jag har inte ens plockat fram dem. Får skylla på det nya jobbet, mycket att göra.... och lathet.

Nä nu ska jag ut och skotta, det är bra miljövänlig träning det :-)! Det blir lite grann, skott fram och ut sig från huset, skotta sig fram till komposten och skotta fram hönsen. Japp, på med kläderna och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar