3 jan. 2014

Basilika Yemenite



Vad gör ni så här i början av 2014? Själv planerar jag min köksträdgård och sitter och fyller i listor på fröbeställningar! I år ska jag försöka blanda ätbart och sköna blommor i större utsträckning! Letar febrilt efter en vacker basilika som både doftar underbart men också är en vacker blomma, basilikan Yemenite.


Och så ska jag försöka föröka med frö eller sticklingar den vackra lilatonade salvia Purpuracens. Skulle vilja ha den som kantväxt... Vet faktiskt inte om den går att föröka från frön men det går i alla fall med sticklingar.


Och frön till vackra petunior att ha i krukor... och även som kantväxt... 

3 kommentarer:

  1. Har småplanerat sommarens odling i nån vecka nu. Det blir första sommaren i nya trädgården så jag ska börja i liten skala för att inte överväldiga mig själv och plötsligt sitta där med oväntat mycket vatten över huvudet. Är mitt i försäljning av lägenheten nu så det blir inte mycket förkultiverande, tror rent av att jag packat ner alla mina fröer och inte har jag beställt några nya... Min tid kommer också. Om ett par månader.

    SvaraRadera
  2. Jag beställde en del fröer häromdagen! Blomfröer. Längtar så efter våren! :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Längesen du odlade dessa men jag undrar... Har du några fröer av Basilika Yemenite? 🙏

    SvaraRadera