22 juni 2009

Semester och fårproblem

Eller hm... semester från ordinarie arbete (har ju dessutom slutat där :-) men inte semester från hemmet. Har ganska mycket på listan idag, hoppas att jag hinner med allt så att jag kan slappa mer i morgon. Eller så spär jag ut dagarna med alla måsten :-)!

Idag måste jag i alla fall skriva färdigt en krönika, har ju lovat. Så just do it. Sedan behöver jag vattna i växthuset, alltså inte skvätta lite vatten utan vattna ordentligt. Pyssla om hönsen och kalkonerna lite extra, dra ut några på "grönbete" så att de jobba åt mig medan jag latar mig :-). Eller kanske för att de mår bra av det?!

Sedan måste jag ta och bestämma mig för lamm eller inte lamm. (Oj vilka välfärdsproblem man kan ha då.) Och om lamm, bara köttdjur för denna sommar/höst eller för egenuppfödning, dvs får året om? Usch, måste nog ringa några fårägare och snacka... Det känns lite ärligare med egen köttproduktion om jag nu ska äta kött. Men det ska ju gå att tillhandahålla så att djuren har det bra. Vi brukar ha en gris hos svärmor och dr karlsson och det köttet är ju så bra. Dessutom har djuren det bra. Ibland köper vi en ko från en bodne som sköter sina djur bra. Men jag gillar lamm, det är gott och magert kött. Jag vill ju ha lamm....

Nä dags att lägga ifrån sig dator och börja jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar