10 feb. 2010

S ä s o n g !


Nu börjar säsongen för mitt ena nörderi... Att hitta nytt blod till mitt "hönseri" och kläcka fram små söta kycklingar!

För tillfället är jag på jakt efter Sussex, kopparfärgade Maraner, gärna några söta Orpington och Australorp. Någon som har nåt?

Det är ju så spännande med både ägg och kycklingar. Vissa middagar så blir det kanske för mycket sånt snack... barnen har börjat himla med ögonen när nörderiet kommer på tal. :-) Men värre kan det väl vara...?

Vad har ni för nörderier för er?

4 kommentarer:

  1. Läsa en massa bloggar och böcker om energifrågan ;-)
    Åka längdskidor riktigt långt.
    Cykla mitt i vintern.

    SvaraRadera
  2. Ivan: ah...energifrågan är intressant! Finns mycket att diskutera och fundera. Längdskidor borde jag åka men har inte riktigt fått till det. Och cykla? ska snart inhandla en riktig cykel...

    SvaraRadera
  3. Hjälp, jag tror jag är jättenördig.
    Lajv, Warhammer, klimat och ekologi, hantverk...

    SvaraRadera
  4. Ekomuppen: inte behöver du väl hjälp?! Det är härligt med nörderi och det om nåt berikar mångfalden! Själv har jag inte fastnat det där med lajvande... kanske att jag är lite fel generation? vet inte...

    SvaraRadera