22 feb. 2010

Status: Kallt!





Attans vad det var kallt i morse när jag skulle gå till jobbet. -21 tillhör inte det vanligaste i östra Svealand... Undrar hur hönsen klarar detta? Nog för att de har både värmelampa och en massa foder men ändå...

The doggi ville inte vara ute många sekunder, en snabb kisspaus och sedan in igen. Jag förstår, själv hade jag raggsockor av ull, halsduk av ull och mössa av ull! Påpälsad så in i norden. Det hjälpte också att ha "termobrallor" :-)

Tyvärr kom inte min buss så efter ett antal väntade minuter knallade jag hem igen... fixade lite kaffe och skrev detta inlägg. Svårt att bli sur när utsikten är så vacker! Vilket vinterväder med snö och SOL.

Nu ska jag pälsa på igen och söka bättre lycka med kollektivtrafiken. Upp till kamp och skam den som ger sig :-) Alla kan åka kollektivt... :-)

Adios!

2 kommentarer:

  1. Vilket ofattbart fint foto, det med hunden i snön.
    Så vackert att det nästan gör ont.

    SvaraRadera
  2. Ekomuppen: jo tack! Utsikten här hemma kan vara bedårande vacker... gäller bara att komma ihåg att uppskatta det. :)

    SvaraRadera