8 feb. 2010

Mina ideal bortblåsta...

Tack och lov att det är vardag igen så att jag kan få komma in i mina rutiner igen. Barnen har fyllt år i helgen och det har kalasats både hit och dit. Orken tog slut till på söndag och alla mina goda ideal var som bortblåsta!

Inte brydde jag mig om vilka E-nummer som serverades, eller att jag skickade maken att handla (fram och tillbaka) för att jag inte hade tagit ut mat från frysen. Att jag bad honom handla färdiga klyftpotatisar eller att köpa portionsförpackningar med lax...? Spelade ingen som helst roll detta läge när jag skulle trolla fram en lunch till 10 personer och jag inte orkade längre.

Nu blev det god lunch på lite dåligt samvete. Ugnsbakad lax, grillade grönsaker och klyftpotatis med kall romsås. Gästerna verkade nöjda och jag längtade efter vardag. En god bok fick avsluta spektakel helgen. Tillbaka till vardagsbestyren och planeringar. Skönt :-)

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig ;) Man får bara inte slå för hårt på sig för att man slinter ibland. Upp och ta nya tag bara. Hoppas ni hade en rolig helg!

    SvaraRadera
  2. Eva: eller hur, även den bäste kan fela...

    SvaraRadera
  3. Totally agree med föregående talare. Man kan inte gå runt och ha dåligt samvete för att man någon gång beter sig som en "vanlig dödlig". Se istället till allt som du gör superbra. Kalas är svåra när det gäller tillsatser och sånt. Man kommer rätt långt på hembakade tårtbottnar och hembakade kakor. Men det krävs ju en del arbete så det beror ju på tid och kraft...

    SvaraRadera
  4. Emelie: okej ska inte hänga läpp... tar nya tag nu!

    SvaraRadera