12 apr. 2014

Färg och forminspiration till plommonlunden


Idag har jag köpt mig en present till mig själv av Stinas Gröna!  En Cornus sericea, Budd´s Yellow och några gullvivor. Mest nöjd är jag nog med kornellen Budd´s Yellow och dess gula grenverk! De ska få husera i plommonlunden, tillsammans med några hostor. För jag har kommit på färgkombon för hela lunden!

Den ska gå i två skalor, en med grönt vitt och blått och den andra med grönt blått och gult. Ja, jag sa gult! Det hade ni inte trott va? Från början hade jag grönt blått och vitt i olika nyanser men jag slänger in lite gult! Förutom Anna Vattenkanna och Ulla Molin som är stora inspiratörer till plommonlunden kommer här mer färg och forminspiration med lånade bilder. (Längst ner är länkarna till bilderna)







Ni fattar va?!


Och detta är den delen som ska få lysa upp med det gula och gröna! 
:-) 

Det blir till att göra några beställningar om detta ska fyllas...

5 kommentarer:

  1. Yes! Urläckert med det gula inslaget!

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut! Kommer att bli super!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Ser underbart ut!!!
    Gult gör underverk :-)

    Ha en härlig Lördagsskväll
    Heléne

    SvaraRadera
  4. Oerhört vackra bilder skapade av trädgårdskonstnärer. De vackraste trädgårdarna som inger lugn och harmoni är utan tvekan de som inte har så mycket blommande växter. Dessutom håller de sig stiliga under hela säsongen.

    Hostor med deras formstarka bladverk och alla nyanser av grönt/gult är så användbara i trädgården. Jag skall göra en Hosta path i sommar - spännande.

    SvaraRadera
  5. Åh, det är vacker trädgård:-)
    Ajka

    SvaraRadera