19 apr. 2014

Produktiv påskaftonmorgon!



Tänk vad man hinner med innan lunchgästerna kommer om man stiger upp i ottan! Eftersom jag har svårt att sova på morgonen och särskilt när det är sol så finns det gott om tid att göra både det ena och det andra. I morse påbörjade jag en växtförteckning över vilka växter jag har i plommonlunden då jag kom på mig själv att jag faktiskt inte kommer ihåg alla växter. Ja, som en smärre chock eftersom jag tycker mig komma ihåg det mesta... men även solen... 


Sedan planterade jag mina hostor som jag hade beställt från odla.nu i rymliga krukor med finaste mumsigaste jorden. Nackdelen med odlas växter är att de är små... fördelen är att man kan köpa fler... :-) Men eftersom de är så små ger jag dem en liten extra skjuts innan de ska ner i plommonlunden. Ja jag vet, det är mycket tjat om plommonlunden just nu men det är ju så roligt!


Sist men inte minst hann vi med en långpromenad på förmiddagen. Dottern och jag, och så hunden förstås gick en bra bit i solskenet. Vi hälsade på några getter också som ni ser. Roligt att fånga dem utan att ta med dem hem irl.

Glad påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar