26 aug. 2014

Nya köksträdgården


Många funderingar och velande om nya köksträdgården var det i våras. Hur skulle den utformas och vad ville jag egentligen? Märkte att det jag önskade tidigare inte stämde och dessutom så har familjen förändrats med tiden, småbarn har blivit stora och flyttat hemifrån. 

Det blev i alla fall 5 stora lådor på ny plats i trädgården. Mitt i sommaren, efter midsommar snickrades de ihop, målades och fylldes med jord. Hade dragit upp plantor i pluggbrätten under våren som bara väntade på att komma till sitt nya hem. 

Jag är nog inte färdig med mina tankar om den nya köksträdgården eller allmänt om mina odlingar... det pågår just nu en process som jag inte vet var den slutar. :-) Men det är okej, det känns gott att förändras eller förnya. Allt har sin tid!




5 kommentarer:

  1. Jag vill också ha såna lådor men har såna problem med att bestämma vart vi ska ha dom. Problemet med en stor, fyrkantig ouppstyrd trädgård va, hade varit lättare om den varit avlång ;)

    SvaraRadera
  2. Snygga lådor och bra höjd. Roligt att börja på ny kula med nytt och fräscht.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Det är det som är roligt, att aldrig bli riktigt färdig i tanken. Det utvecklas hela tiden!

    SvaraRadera
  4. Så flott og frodig kjøkkenhagen din ble. En kjempefin blogg du har. Jeg legger meg til som følger. Blir spennende å besøke deg fremover. Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  5. Förstår dig såååå väl. Ibland blir det bara något till slut - och det går ju sedan att ändra på om det känns viktigt.
    Men när man är som du i en process då får det ta lite tid och det kan plötsligt falla på plats.
    Ser gott ut i alla fall så här långt. Tänker varje år vid den här tiden att ja nu skall jag styra upp odlingarna ordentligt inför nästa år. Så måste plötsligt måste vitlöken i jorden och då blir det den som styr var allt annat hamnar. Vitlöken är alltså den som bestämmer här!
    Kram

    SvaraRadera