10 dec. 2009

Anka - miljöbov?!


Sitter och åker kollektiv och för en gångs skull slumrar jag till så där skönt så jag hamnar i ingenmansland. Dock vaknar jag till när jag hör att man pratar om miljömötet och svenskar som sorterar...bla bla bla... och "typiskt Anna Anka".

Själv har jag inte följt Anna Anka och hennes förehavande speciellt mycket men jag såg henne hos Skavlan och blev inte så värst imponerad. Inte blev jag hennes fan direkt. Har väl kanske "dissat" henne och vill inte riktigt ge henne en massa utrymme, men men... här sitter jag ändå och skriver om henne?!

Efter ett tag förstod jag att Anna åter igen hade sagt något riktigt smart och började lyssna. Mina resekamrater var något upprörda över att Anna påstår att det inte spelar roll om vi källsorterar... sedan svävade iof samtalet ut mest på hur dum och korkad hon är. Jag var tvungen att se henne och höra (lucka 10) om det var lika illa som jag trodde. Och visst....

Ankor som upptar tid och pratar för mycket ÄR miljöbovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar