21 juli 2011

Drömmar av glas...


Det regnar ute och jag borde verkligen fortsätta att måla inomhus. När det är fint väder så påstår jag att jag m å s t e vara ute, inte kan jag måla när det är fint väder heller. Nu regnar det och jag sitter framför datorn och drömmer mig bort... jag drömmer om uterum av glas!

Bild lånad från tv8.
Har förstått att orangeri har tak medans växthus är helt av glas? Jag skulle vilja ha ett växthus att umgås i... eller egentligen måste jag inte umgås utan kanske bara vara :-) Lite likt Solhems växthus. Vackert och enkelt.


Hos antroposoferna i Ytterjärna finns det här vackra huset av glas som jag är så förtjust i. Tänk er, sitta på kvällen med en brasa och ett glas vin... ja det skulle nog inte skada.


Har ni några drömhus av glas som ni kan rekommendera att inspireras av?


3 kommentarer:

  1. Här är en familj som har byggt hela sitt hus i ett växthus - http://www.ecorelief.se/

    SvaraRadera
  2. Vi drömmer just nu om en vinterträdgård. Ett inglasat uterum med energiglas, som går att hålla uppvärmt hela vintern... That will be the day!!!:)

    Jag tror orangeri egentligen innebär ett ljust hus, som hålls uppvärmt hela vintern. Ofta är det glas i taket men väggar med fönster och dörrar. M a o är vår benämning på bonna-orangeriet alldeles galen, då det inte kommer att gå att hålla det uppvärmt under vintern;) Men äsch, vem bryr sig;)

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Här har du en till med växthusdrömmar. Kanske nästa år? Eller året därpå...
    Funderar fröken Dill

    SvaraRadera