21 feb. 2011

Mallig som f-n!

"Bondjäntan är en av de bloggar som jag först började följa som ny i bloggvärlden och alltid har uppskattat att besöka. Jag gillar och känner igen mig i hennes värderingar kring bland annat hållbar livsstil och mat, intressen för djur och då i synnerhet höns, odlingar och böcker och inte minst så uppskattar jag hennes sätt att formulera sig. Så missa inte hennes fina blogg..."

Ja detta kan man läsa hos Fru Purjo som delar ut utmärkelsen "Liebster Blog" till sina "favoriter". Man tackar och bockar allra ödmjukast för de fina orden. Mäkta stolt och rodnande börjar jag fundera på vilka jag ska utnämna. Det ingår liksom... att man fortsätter med denna glädjeyra!

(Ni som känner mig undrar nog vad som tagit åt jäntan, hon är med i "kedjebrevsfjäsket"? Jo, jag väljer att ta det positiva och ignorera det negativa med detta. Man kan välja sina strider... sade jäntan när hon blev utvald, hahahaha)

Mina lovord går till följande bloggar:

Home on the ranch med Malin som skribent. Hon bor på en lite gård med sin familj och berättar både ditt och datt om vad som pågår. Värnar om djur och har värderingar som jag fastnar för.

Mimmis Mammaliv är en annan skönhet som bloggar om livet goda sidor. Hur hon hushåller med både tid och mat. Odlingstokig som en annan. Spännande blogg på många sätt!

Och så tar jag till med lite maskulin fägring: Nisse i torpet är en ny bekantskap som jag gillar att läsa. Han pular med det mesta och har skaffat sig höns. Hoppas på lång och kär bekantskap!

Och så får miljökämpen Karin den nästsista utmärkelsen! Hon rannsakar både samhället och sig själv. Tar ställning även om det är obekvämt. Vinner klart i längden!

Och sist men absolut inte minst Cesars trädgård! Min favorit bland alla trädgårdsbloggar what so ever! Har inga ord för upplevelserna som Charlotta delar med sig av. Har ni inte upptäck denna dam så är det dags!
Ooops! Jag kom på att den räknas inte... hon har för många som följer henne... fniss.... hon får utmärkelsen i smyg. :-)

I "manualen" för utmärkelsen står följande:
•Det är en blogg-award som du har möjligheten att dela ut till dina 3-5 favoritbloggar som har mindre än 100 följare.•Du meddelar bloggaren genom att skriva en kommentar i deras blogg. Du berättar att deras blogg är en av dina favoriter och att den har blivit utnämnd till en Liebster Blog Award.
•Den som mottager utmärkelsen/awarden skickar länken till personen som delade ut den och till fem av hans/hennes favoritbloggar med mindre än 100 följare.


God kväll!


6 kommentarer:

  1. Men åh, du goa, goa Bondjänta! Tack snälla för att jag fick ett sådant fint omnämnande fast jag egentligen inte fick vara med alls:) I love smicker (och så hade jag behövt en sådan där liten förlägen smiley nu med rosor på kinderna)!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Bugar och bockar =)

    SvaraRadera
  3. *rodnar*
    Vilken jättejättefin utmärkelse och fina ord. Hur stolt som helst :-) Tack!

    SvaraRadera
  4. Här sitter jag och rodnar klädsamt. Man får tacka å det allra ödmjukaste för smicker och beröm som värmer så gott en kall dag som denna. Stor kram till dig min cybervän!

    SvaraRadera
  5. Grattis till utmärkelsen.

    Så snällt av dig att erbjuda mig frö till
    Gardenerd Delight. Verkligen jätte snällt,
    men det behövs inte längre. Jag hann få iväg en beställning till Rara Växter där jag även hittade lite annat kul. Vad sägs om vild prydnadsgurka. Verkigen spännande.

    Tack och Hej!

    SvaraRadera