14 jan. 2012

Mål 2012

Maten
Den här punkten kanske skulle ingå under hälsa men jag vill ha en särskild matpunkt. Föda upp djur för mathållning, kan tyckas grymt men jag äter helst det jag själv har tagit hand om. Inga hemska djurtransporter eller annan grym djurhantering tack!
  • Att äta mer vegetariskt än idag. Jag tror att jag skulle må bra av att äta ännu mer vegetarisk mat, både tillagad men också "raw-food". Man kan alltid bli bättre om man är en köttätare.
  • Att hitta tillbaka till bra frukostar och nyttiga mellanmål. Börja med favoritgröten igen: bovetegröt med torkad frukt! Och en massa bär! Dricka mer grönt te. Och nyttiga energibollar som är så goda.
  • Införskaffa lamm i sommar och föda upp inför vintern.
  • Kläcka fram kycklingar och föda upp, både för nya hönor men också för att få tuppar att äta.
  • Eventuellt köpa en ko under hösten från en bonde som vi litar på. Men bara kanske... Eller köpa kött från jägare.
  • Komma ihåg gamla trotjänare så som att grodda, långkok samt baka eget bröd (om tid finns).
Det känns som 2012 kommer att vara ett händelserikt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar