1 jan. 2012

Nu sätter jag igång!


Jag slår förra årets rekord, 4 januari.
;-)

6 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig också! Åh, vad sugen jag blir när du flaggar fröpåsar framför näsan på mig. Chili och kronärtskockor skulle man ju kunna drista sig till nu. Har du några bra tips på chilisorter? Förra året var det bara min Hot Lemon som blev riktigt bra, men nästan för stark för att ha i maten. Skulle vilja hitta någon vackert röd sort som inte är vrålstark, men ändå tillför hetta. Något tips? Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej! Vill bara önska God fortsättning på det nya året och tala om att jag lever.
    Jag har också frökataloger och en fuchsiakatalog att gå igenom, men jag har inte kommit så långt än :-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Jag har dock bestämt mig för att inte så någon chilli i år. Jag har övervintrat 4 st regäla plantor, och vet att jag kommer få ytterligare några av andra sorter av en vän.. och de ger långt mycket mer chilli än vi gör av med, är inga storkonsumenter dessvärre.. Men nu lutar det nästan åt att jag ändrar mig, när jag hör att du är på gång!

    SvaraRadera
  4. Åh vad sugen jag blir på att sätta igång också! Har några frön liggandes efter vår sista chilifrukt som gick åt häromdagen, det får nog bli en liten tjuvstart här. Ett gott nytt år och god fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Dags att beställa Chilipeppar!
    Tråkigt stavfel på fröpåsarna, inte visste jag att det numera heter Chilepeppar? :)

    SvaraRadera
  6. Chilli från Runåbergs planeras här också. I fjol hade vi fler än 20 sorter. Klart det blir lite för mycket av det goda/heta men de är dekorativa också. Tomater beställer vi från Åke Truedssons tomatklubb. En sort som vi har år efter år för att den är så god är Choclat cherry, jag kan verkligen rekomendera den!

    SvaraRadera