14 mars 2013

Bön-länkar *och det är inte till den nya påven! ;-)


Jag lovade ju att komma med sortlista på vilka bönor som ska odlas här i år och visst ska ni få den. Men först tar vi några intressant länkar som jag har samlat på mig genom andras tips. I köksträdgårdens värld är man generös och vill dela med sig av kunskap och tips och jag är tacksam. I like!

Jag börjar med Tyras Facebookgruppen Köksträdgården!
Mycket matnyttigt och härlig läsning. Rekommenderas varmt! Tyra har ju bloggen Köksträdgården om nu mot förmodan har missat den?!

Här tips från Lars Forslin, en blogg som heter Going to seed. Intressant sida om att odla eget frö och spara och denna länk handlar om bönor så klart. Det finns ju mycket annat gott på denna blogg när man börjat läsa...

Och så ett tips från Anette med bloggen Dagliljan som skriver mycket om köksträdgård och odlar i potager - så kunnig. Hon tipsar om en blogg Mark´s Veg Plot som skriver om the mushy pea bean. Också en intressant blogg som hamnar i blogglistan hos mig!

Och så en länk till NordGen så klart :-)

Och så Baljväxtakademin som finns på nätet och har en facebooksida också, där jag blir omnämnd ;-) Ha ha ha jag är ju så lättsmickrad! 

Tudelo, I´ll be back!

4 kommentarer:

  1. Höhöhö

    nej den nya påven får fixa sina egna böner tycker jag....

    Baljväxtakademin! jamen visst är det kul att det finns andra med gemensamma intressen...

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du får ursäkta den enkla nivån på humorn idag. :-)
      KRAM

      Radera
  2. kolla gärna in på www.postannelund.chilipeppar.com om ni vill läsa lite om olika skärbönor. sen lite vitlök kanske?;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut kolla länken.
      Men jag får inte plats med mer vitlök, har tre sorter, 1,5 kvm för varje. Borde räcka? Kanske? Vi får se... Förra året hade jag 2 x 1,5 och de vitlökarna har precis tagit slut.

      Radera