29 mars 2013

Köksträgård inomhus!


Påskpyssel-nivån är inte så hög hemma hos mig. Faktum är att det är inte min grej, varken påsk eller julpyssel till mina barns förtret. Näe här har ni mitt påskpyssel! Grönt som går att äta...

Sonen och jag är inte överens om juicedrickandet... och ibland måste man liksom ge sig, sortera i sina krig så att säga. Så det blir väl en juciekartong i veckan och nu har jag äntligen kommit på något nyttigt med dem. Odling i tetrapack!

I köket radar jag upp dem på rad i hyllan som jag har mina chilisar i. Snacka om köksträdgård på bra nivå när snö, is och minusgrader fortfarande är märkbart närvarande utomhus. Här har jag ärtskott, sallad och basilika på gång och jag bara njuter. Ni vet, stryker handen över dem och i ansiktet finns ett fånigt småleende.

Mera odling i köket! ;-)

6 kommentarer:

  1. Så både praktiskt och faktiskt snyggt med odling i tetrapack. Det måste jag nog apa efter faktiskt. Ha en fortsatt mysig påskhelg! Annelie

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt! Måste nog härma dig med ärtskotten. Eller kapa av paketets topp till mina långa tomat- och chiliplantor. Dem är inte lika kompakta som dina. 0:) Trevlig påsk!

    SvaraRadera
  3. Så fiffigt! Måste nog härma dig med ärtskotten. Eller kapa av paketets topp till mina långa tomat- och chiliplantor. Dem är inte lika kompakta som dina. 0:) Trevlig påsk!

    SvaraRadera
  4. Vilken fiffig idé.

    Jag återanvänder också!
    Hos oss blir det en hel del tomma mjölkförpackningar per veckan.
    Perfekt att sätta plantorna i.

    Ha en härlig Påsk!

    SvaraRadera
  5. Finurligt.
    Nu ska jag dra igång att spira ärtskott. Tack för sparken i baken :-)

    SvaraRadera
  6. Det är väl pyssel på hög nivå.....sen att det inte är jul/påskpyssel kvittar väl :). Riktigt finurligt.... det påminner mej om vad jag använt till basilikan...inlägg kommer snart :)
    Kram från mej

    SvaraRadera