2 mars 2013

Så här ser det ut hemma hos mig - chickenutmaning!


Det finns få saker som jag har svårt att stå emot. Typ vissa utmaningar som man skulle kunna skrika chickeeen efter mig och klucka ljudligt samtidigt som man flaxar lite snyggt med armarna. Även om jag vet att jag inte måste så kan jag inte låta bli. Och jag tar Hélenas utmaning på fullaste allvar:  
Fegis, våga visa snö ;-)! 
(Om någon nu blir orolig så är detta skrivet med mycket humor!)

Hos Bland rosor och bladlöss finns det en fredagsutmaning varje fredag som är spännande att följa men jag brukar fega ur. Jag antar nästan aldrig sådana utmaningar, det passar mig sällan.  Det vill säga, jag har redan en tanke om vad jag vill skriva om och det passar sällan in i temat. Men nu när det blev ett extra tryck på utmaningen måste jag ju prestera! Så vassegó, här kommer min tolkning av temat; Så här ser det ut hemma hos mig!

Ja så här ser det ut hemma hos oss! Snö och återigen snö. Jag skulle kunna lämna därhän men näe, det är lika bra att skrika ut ångesten. Förutom att det är snö överallt så snöade det igår, den 1:a Mars stora blöta flingor. Många flingor.  Krokus och snödroppar är avlägset när man tittar ut för det tar nog några dagar med plusgrader innan all snö är borta.

Varför jag väljer att visa en skottkärra med krukor och såbräten under all snö är en fortsättning på denna missär. Jag tänker att om jag ändå nu blottar mig så gör jag det på fullaste allvar och tar de senaste projekten som har misslyckats. Detta är ju en av dem, jag behöver ju mina krukor! De var ju samlade så fint på väg ner i källaren när vintern överraskade mig. Så det är ett problem... men det är så det ut hemma hos mig...

Ett annat misslyckande är nog min Kombucha. :-/ Hm... Farbror Grön... jag tror inte det gick som det skulle! Med klump i magen inser jag att jag måste hälla ut skiten och allra ödmjukast tigga om ny "moderkaka". På nåt sett... har jag misslyckats och det är en vit hinna på denna dryck. Det är en tjock j-a hinna som jag gissar är mögel och inget annat. Vågar inte ens lukta på den. Maken säger att det luktar surt men jag vågar inte...  Så ser det ut hemma hos mig...

Det får väl räcka med hur det ser ut hemma hos mig just nu. Och by the way, det snöar nu med....

Ha en skön lördag everybody!





14 kommentarer:

  1. He-he-he! Alltid er det et eller annet som blir forlatt ute om høsten. Vinteren kommer like brått hvert år!
    Ambisjonene er ofte større enn gjennomføringsevnen. Du er ikke alene om det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag VET ju att vintern är på väg... men jag var för långsam. :-/ Skönt att veta att fler råkar ut för detta.

      Radera
  2. Vilken kul berättelse.Snö det är det mycket av både här och på andra platser.
    ha en fin helg
    Kram meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tinar det... men fryser på igen så allt vatten blir till is... :-/

      Radera
  3. He he, irriterende nok, så kommer det ofte mye snø i mars også.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr. Jag är nog lite trött på snö nu...

      Radera
  4. Du är helt underbar! Tack för dagens skratt, modiga du :-) Jag har också en skottkärra full med snö, krukor och såbräten. Helt klart Blommiga fredags bästa tolkning av temat.
    Bamsekram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stolt som en tupp tar jag åt mig äran för bästa tolkning! ;-)

      Radera
  5. Nämen fick du inte in allt innan snön kom...?
    Skön befriande berättelse... Fniss
    Hoppsansalalalala... Här saknades det brickor till omplanteringen och bland grillverktygen (!) hade en fem stycken smält fram under dagen idag - mitt på gården...
    Kombuchan kanska skall se sådan ut?
    Anette Dagliljan fick en bit av min vinägermamma och hon associerade till efterbörd... så kan det också se ut/gå...

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många brickor och krukor fattas... sitter fast i snö och is och retar gallfeber på mig!

      Radera
  6. Underbart, inlägg :)) Man ska inte ta allt på så stort allvar :))

    Vart hur du varit förut?? jag gillar ditt sätt att skriva och tänker definitivt komma tillbax!

    Ha en skön söndag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var gulligt!
      Välkommen åter sade hon och neg :-)

      Radera
  7. Det går nog att ordna. Jag föryngrar min kolloni just nu så det tar nog ett tag. Säg till när du e redo och lycka till med allt dessa bråda tider:)

    SvaraRadera