4 juni 2011

Olivträd


För ett tag sedan gjorde jag ett verkligt fynd ;-) jag köpte två olivträd väldigt billigt! De var långa mycket rangliga och idag har jag beskurit dem hårt med hopp om att de buskar till sig. Visst vore det härligt med stora fina täta olivträd med egna oliver!

Nu till min fundering: går det att föröka olivträd med sticklingar? Jag tog i alla fall hand om skräpet och planterade dem i såjord med hopp om en djungel av små olivträd. Vad tror ni? Hur ska jag behandla dem för bästa resultat? Öka luftfutkigheten med plastpåsar? Några förslag?

Nä nu ska jag ut och måla verandagolvet!
På återseende!

3 kommentarer:

  1. Hej hoppas sticklingarna tar sig. Du har du inte varit till "riktiga" Gysinge än så rekommenderar jag det med risk att bli ordentligt fattigare!! Där har vi fått mycket inspiration till vårt hus. ha det fin fint/Gela

    SvaraRadera
  2. Gela: ja riktiga Gysinge finns på önskelistan! Kanske ska planera semestern åt de hållet ;-)

    SvaraRadera
  3. Hellο there! I know this іs κinda off topic but I was wondering which
    blog platform aге you usіng for this website?
    Ι'm getting sick and tired of Wordpress because I've hаԁ problems ωith hаckers аnd I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

    my blog: V2 Cigs Reviews

    SvaraRadera