4 juni 2011

Gysingebesök




Det var rena porren att kliva in på bakgården och in i Gysingebutiken i Stockholm. Då kan man ju undra hur det är att besöka orginalbutiken?! Jag hade kunnat bara sitta där under "min korkek och njuta av blommorna".

Hittade golvtegel som jag bara måste ha någonstans i mitt nya kök. Förälskelse tror jag att det kallas... eller tokerier. :-) Och strömbrytare, svarta i bakelit vore ju inte fy skam. Eller så får jag kanske prioritera lite så att kostnaderna inte ränner iväg.

Ja, det blev i alla fall flera burkar med linoljefärg i olika kulörer och så penslar. Nu ska det målas!

Om man vill följa mina renoveringsprojekt lite noggrannare så kan man göra det på Vackra ting. Bestämde mig för att göra en egen sida då det kommer att bli mycket renovering och inredning ett tag. Känner jag mig själv så snöar jag in ganska ordentligt på detaljer, tekniker och så vidare! ;-)

2 kommentarer:

  1. Gysinge är en dröm! Har varit där ett par gånger och dreglat...vilken tur att det finns postorder! Golvteglet är verkligen fint...

    SvaraRadera
  2. Eija: Mmmm jag skulle vilja till "riktiga" Gyinge... måste ju bara bli bättre!

    SvaraRadera