10 juni 2011

Living Green



För ett tag sedan fick jag en inbjudan från Living Green och jag tackade ja! Här om dagen tog jag maken under armen och gick på detta trevliga matevent efter arbetet. Vi hälsades välkomna av grundaren till Living Green, Edit Künstlicher som också höll i själva eventet. Härlig livsbejakande kvinna!


Och det var Ulrikas Davidssons närvaro som fick mig att tacka ja. Hon har skrivit flera böcker som jag har och nu har hon skrivit en ny som som handlar om Rawfood och mat som är inspirerad av ravfood. Denna bok fick vi i vår goodiebag! Och jag fick den signerad... :-)


Fick ett smakprov på maten och det var rödbetsqinoa, ärtpesto och blomkålstaboulah och fetaost. Himla gott och mycket fräscht. Det fanns också ekologiskt rödvin och vittvin samt kallt te.



Och så fick Ulrika besök och lyckönskningar av Ola Lauritsson! Och plötsligt förvandlades Bondjäntan till en paparazi! Himla bra bild det blev på dessa sköningar. Förutom att Urika bjöd på mat så höll hon en bra föreläsning om varför man bör tänka till om maten... MAGEN, hur mår den? Många igenkänningsskratt gick i genom publiken när hon tog upp svullna magar och andra problem.

Och så hade Äkta Vara sin ordförande i föreningen närvarande, Björn Bernhardson. Han pratade om vikten att påverka och att det går att till få förändring.

3 kommentarer:

  1. Låter som en inspirerande och härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du kom! Så lyckat det var tack vare alla underbara gäster!
    Allt gott//
    Edit K

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra kväll, nu ångrar jag att jag inte släpade mig dit!

    SvaraRadera