2 juni 2011

Wabi Sabi Varmbänkar!


Det är bara att konstatera att de senaste veckorna har var kaotiska och vi har försökt göra det bästa av alla situationer. Jag hann till och med plantera ut chili, paprikor och aubergin i mina härliga varmbänkar i lördags! Mäkta nöjd att få till det eftersom det kändes som det borde ha gjort för flera veckor sedan. Plantorna stod och trängdes lite varstans här hemma och borde ha fått en bättre behandling den senaste tiden.

Men nu är det Wabi Sabi Varmbänkar! Jag måste ta ett steg tillbaka. I måndags hände de det som inte får hända! Jag glömde öppna varmbänkarna på morgonen och under dagen var det strålande solsken!!! Jag har kokat alla mina plantor på bara några timmar på grund av disträhet. Plantor som jag började dra upp i januari är nu slut. WABI SABI

Måndag kväll slog jag bort allt vad som hette självhushållning, god mat, hälsa och gröna fingrar. Sorgeperioden påbörjades och jag bestämde mig för att ta tag i det till helgen. Bara låta det vara tills nu. Så denna långhelg blir början på något nytt. Vi får se. Den som lever får se. Om inte någon glömmer lyfta på glaset....

6 kommentarer:

  1. Men fy så tråkigt. Allt jobb förgäves.

    Du får trösta dig med att du nog inte är den första som glömt. Det låter som någonting jag själv skulle göra. Bryt ihop och kom igen. Hoppas du har fint väder i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Känner igen detta, något brukar hända med mina plantor också, så är allt helt förgäves...Just nu skulle jag verkligen behöva ett staket runt kökslandet för hönsen är där och pickar i sig de små groddarna. Ingen tid eller ork finns till staketbygge. Stänga in hönsen? Nja...
    Bryt ihop o kom igen var bra sagt av föregående talare!

    SvaraRadera
  3. Lika kul som när man har kläckt fram kycklingar i kläckaren, köpt dyr mat till dem och gullat och sedan går och väntar på det första ägget i flera månader bara för att en dag upptäcka att räven vart framme...
    Bara att ta nya tag igen ;-)

    SvaraRadera
  4. Mánadis' Vildhäst: ja, mycket tråkigt men som sagt, det är bara att komma igen! Vädret är bra och det är bara ut och jobba.

    Norrfrids Eija: ja höns "hjälper" gärna till :-) ja ja... jag kommer igen, snart så!

    Malin: mmm jag vet precis... suck och stön... ibland är det hårt med moder natur!

    Fru Purjo och Anna H: skittråkigt! Men jag överlever.... Jag ÄR en överlevare även om mina plantor inte är det.

    SvaraRadera