25 okt. 2009

F ö r ä l s k a d

Äntligen!

Igår kom mina böcker som jag hade beställt. Maken hämtade dem från "posten" undertiden jag styckade kalkoner. Han lagade även en mycket god middag medan jag flåsade över kalkonerna ;-) med ett gott resultat.

Jag fick hem Vinterkalas av Hannu Sarenström. Och jag kan bara säga, Äntligen! Efter middagen satt jag och bläddrade i denna fina bok och blev helt förälskad. Det krävs ganska mycket av en kokbok för att jag ska bli förälskad... kanske är det för denna bok inte är bara en kokbok utan snarare en filosofisk kokbok?!

Allt känns genomtänkt. Bilderna tilltalar lika mycket som recepten. Det är något genuint runt boken... något "på riktigt".... svårt att förklara. Nu ska det lagas mycket god vintermat! Vardagslyx...

7 kommentarer:

  1. Men Johnna, jag ville ju se när ni slaktade kalkonerna! Hoppas dom var goda!

    SvaraRadera
  2. Hm... jag är inte så säker på att du vill se slakten när du väl har sett den... det går inte att göra ogjort, det man har set det har man sett.Typ...

    Vi har inte ätit kalkonerna än...mycket mat vill jag lova. En kalkon vägde 12 kg!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar kokböcker! Min favorit är JÄgarfruns kokbok med recept på bl a älgmule och ekorrfrikassé =)

    Önskar dig en skön söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tips. Jag har reserverat boken på biblioteket nu :-)

    SvaraRadera
  5. Cornelias Cottage:
    Visst är det härligt med kokböcker. Dock kan jag bli besviken på många nya då det känns som samma gamla med nytt omslag....

    Home River: himla duktig du som lånar böcker!

    SvaraRadera
  6. Vilket bra tips - måste omedelbart skicka ett "önskebrev" till lokala bibblan! En månads köpstopp kvar, så det är bara att behärska sig. Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera
  7. Mamma mimmi: perfekt bok att önska sig i julklapp!

    SvaraRadera