9 okt. 2009

I n h a n d l a t

I veckan var jag och förnyade garderoben något. Mitt problem brukar vara att jag har inte så stor budget till kläder och vill gärna ha "gröna" plagg. Visst kan jag spara till något exklusivt men till vardagskläderna har jag inte någon större budget. Man prioriterar olika...

Anyway, så hittade jag bra vardagskläder med grön tanke. Jag tror att utbudet ökar, kanske att efterfrågan har blivit något större. Hoppas att det fortsätter i den riktningen.... Kanske det blir vardagsmat med "gröna kläder" och vi slipper kemikalier i kläderna samt de som syr dem har drägliga arbetsvillkor.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det roligt att det äntligen finns lite "bättre" kläder lite var stans, även hos de stora kedjorna :-)

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt, både stora klädkedjor och mindre boutiqer har lite mer utbud nu.

    SvaraRadera