5 jan. 2013

Mina övervintrade chilin är lite hängiga...eller döda...


Så här ser mina chilin ut som jag hade i källaren för övervintring. Även mina pelargoner har samma form... Hm, jag tror att jag har glömt att vattna! Så gick det med mina fina planeringar att övervintra några chilisar och pelargoner... Hahahaha...

Det här en köpt chiliplanta som heter Peruwian Purple och var sagoligt vacker. Jag ville verkligen övervintra den och se den växa sig stoooor och fin under sommaren. Ja nu gick det inte så kan vi konstatera. Men jag hittade två frukter hängande och i dem några frön. Har jag tur kan jag få nya plantor i alla fall. Vi får se!

3 kommentarer:

  1. Eh, ja, kanske lite väl torr den där plantan. Men men, sådant händer. Lycka till med sådden.

    Kram

    SvaraRadera
  2. :-) Tänk så det kan bli. Spännande att se om fröerna tar sig..
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Lätt hänt att glömma växter i källaren....det är ju lätt att glömma dem som står i fönstren, mitt framför näsan ;-)

    SvaraRadera