1 jan. 2013

Väl värt att tänka på under 2013

Nu när alla är fyllda med nytt hopp inför 2013 så måste jag passa på att slå ett slag för ... ja det där med miljö... om så många värnar om och många försöker ta hänsyn till men långt ifrån alla. Och det kanske man inte kan kräva, att alla ska jobba för mindre miljöförstöring, för bättre klimatavtal med mera? Jo, jag tycker det...

Det finns böcker att läsa som man antingen kan låna (bra miljöval) eller köpa. Men jag vet att alla inte är intresserade av att läsa om miljön och våra levnadsvanor och dess konsekvenser. Så man kan börja med att se denna lilla film på dryga 20 minuter Den flamsäkra katten och inspireras! Det tar inte mycket energi att se den... det är inte pekpinnar, näe det är tankeväckande om vad både du och jag kan ta ställning till!

God fortsättning på 2013 och ett förändringens år!

4 kommentarer:

  1. jag blir ibland väldigt stressad när jag handlar, så mycket att tänka på

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtipset, det fanns ju fler bra filmer där. Jag har faktiskt svårt att förstå att man inte engagerar sig, när det gäller mänsklighetens hela existens. Som han sa i filmen " Ingen försöker förgifta mig, men jag lever i en värld som förgiftar ALLA...och vad är det för skillnad ???" Tyvärr tycker jag miljöfrågorna har kommit lite i skymundan för klimatfrågan, och vi måste ju jobba holistiskt för att lösa våra problem. Vi får kämpa vidare för vår jord :-) Önskar dig ett underbart 2013 !
    Kram från Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  3. Nej, så trist med fröerna. Men så härligt med alla planer. Min trädgård börjar bli för liten för fler planer, men något ska jag väl få till :) Spännande med beställning från utlandet!

    Gott nytt år!
    //Linda

    SvaraRadera
  4. För oss som dessvärre inte tycker om att baka bröd, odla grönsaker och annat måste jag ändån säga att det är förvånansvärt lätt att få tag på rävaror i alla fall. Med rätt kontakter svänger man in till grannbonden köper grönsaker,ägg, rotfruker, bröd och ibland även hemagjord ost. ALlt ekologiskt. Till middag serverar man vildsvinskött eller nått annat gott som sambon jagat.
    Det är inte så svårt man ska bara sluta va så jävla lat...

    SvaraRadera