24 mars 2010

S t o c k h o l m


I år är även Stockholm med i Earth Hour tillsammans med andra stora städer i Världen. Förra året var ej Sthlm med för att "vi är inte med i en tom manifestation" som miljöborgarrådet sa. Nu har manifestationen fått ett djupare budskap enligt henne...

Ja ja nog sagt om tabbar. I år blir det mörkt klockan 20.30 på lördag hemma hos oss. vi släcker lampor, tv:en och datorer! Jag får väl spela något sällskapsspel med kidsen så att det inte blir så mycket motargumentation. Eller så diskuterar vi hett hela kvällen :-)

Vad gör du?

Info!

5 kommentarer:

  1. Vi får se vad kvällen har i sitt sköte. Men en plan jag har är att gå en promenad och ställa mig någonstans högt för att se ut över huvudstaden och se vad som händer vid halv nio...

    SvaraRadera
  2. Vi myste med levande ljus, ost & vin förra året, men Göteborg var ganska dålig..

    SvaraRadera
  3. Karin: vilken bra idé att se om det märks någon skillnad... spännande! Berätta sedan hur det gick!

    Hannele: ååå det lät mysigt. Kanske smart att mysa till det på det viset.

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen manifestationer! Visst det handlar om viktiga saker, miljön. Men jag gillar det där med ställningstagande..."vi gör det tillsammans ställningstagande", hoppas på mer sånt! Men så klart släcker jag, även om det är min födelsedag, mina nära och kära får stå ut med värmeljus och mys. Ska bli kul att se hur folk aggerar här i "the big city". Ser massor av fönster från vår lägenhet så vi har koll på varandra här! Eller så får det bli en promenad vid 20.30 på södermalm med hunden...där är det säkert väldigt mörkt, har fått för mig att det finns fler miljövänner på söder än på östermalm, fördom kanske? Spännande ska det bli i alla fall, tvärt om än på nyårsafton. Önskar er alla mycket mörker mys på lördag!
    "The Big City Girl".

    SvaraRadera
  5. The big city girl: Jag får gratta dig förskott och hoppas att du får en underbar kväll med mycket mys! Visst är det roligt när man kan visa att man bryr sig genom en så enkel sak som att släcka lyset! förhoppningsvis blir det mer och mer sånt...

    SvaraRadera