8 mars 2010

L i v s k v a l i t é !


Godmorgon!

Vilken härlig dag, jag blir så pigg och glad av solen. Idag tar jag bondpermis på förmiddagen - eller arbetar hemifrån. Det är ett steg i rätt riktning, att kunna arbetar hemifrån då och då, att själv kunna bestämma över arbetstiden och platsen.

Som den prestationsjunkie jag är, gick jag upp tidigt på morgonen och började jobba. Även om jag ibland har möjlighet att bestämma över hur och när jag arbetar måste jag ändå leverera... Nu har jag kunnat gå ut på en härlig morgonpromenad med hunden i solen! Ta morgonfoto... Titta på utsikten, stanna upp i tillvaron och njuta. Dricka lite kaffe och äta mellanmål, samt blogga lite ;-) ! Det är väl livskvalité, eller hur?!

Nu ska jag fortsätta med processbeskrivningen som jag håller på med och ta kontakt med patentverket... Har många olika uppgifter att sålla i och avverka. Sedan måste jag komma ihåg att äta lunch i god tid eftersom jag ska iväg på en föreläsning om kvinnofrid klockan 1.

Hade gott och med hopp om värmande sol!



2 kommentarer:

  1. God morgon! Idag skriver jag om din fina blogg som en av mina favoriter! Välkommen in för att "hämta utmärkelsen" och föra den vidare om du har lust. Tack för all klok och givande läsning du ger mig! Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera
  2. God kväll! Härligt härligt och jag ska självklart hämta utmärkelsen! :-) Vad glad jag blir! Skönt med lite bekräftelse...så att man vet att det spelar roll om jag skriver eller inte. Är ju kanske en aning provocerande ibland :-)

    SvaraRadera