26 dec. 2010

Årets julklapp!


Ni kanske trodde att iPhone eller iPad skulle vara årets julklapp? Måste tyvärr säga att ni hade i så fall "fett me" fel. Året julklapp är nämligen äggtorken!

Min häftigaste klapp blev helt klart äggtorken som jag kallar den. En specialkonstruktion för att torka äggen när jag har sköljt av dem eller skurat bort gegga som hönsskit eller ägg från spruckna ägg. Beställde/önskade mig en äggtork, inget avancerat trodde jag. Hade sett en gammal upplaga från förr, en planka med hål och lister... Det jag fick var närmare konst än en vanliga planka från förr. Himla tjusig och helt klart årets julklapp!

Go fortsättning!

7 kommentarer:

  1. ÅH Vad jag blir avundsjuk, såg en sådan i "vinterns goda ting" och vill absolut ha en sådan att förvara mina ägg på i skafferiet !! Jättefin, får man fråga var den kommer ifrån...?
    Malin

    SvaraRadera
  2. * ★ God fortsättning och....* 。
    。* 。★ Gott Nytt År!! ★ 。* 。

    SvaraRadera
  3. Så fin, verkligen ett konstverk ja! Äggtork har jag då aldrig hört talas om förut... Än så länge har jag inte kännt behovet heller, jag brukar inte tvätta mina ägg, men fin det var den!

    SvaraRadera
  4. Jättefin. Skulle funka bra att förvara äggen i också ;)

    SvaraRadera
  5. Malin: den är riktigt vacker faktiskt! Jo den kommer från en av mina svärföräldrar; dr K. Han är otroligt händig och gör många vackra ting dock endast som hobby.

    Marie: Tack det samma!

    Linda: ja visst är den fin, jag är verkligen nöjd.

    HomeRiver: ja absolut skulle man kunna förvara ägg i denna. Kanske ska tigga fram en till :-)

    SvaraRadera
  6. Hannele: här äts det ägg när andan faller på... det går upp och ner faktiskt.

    SvaraRadera