17 dec. 2010

Böntips!

Vaknade upp i morse med feber och sjukt värkande kropp. Har legat mer eller mindre hela dagen, en lite promenad med the doggi och sen tillbaka i sängläge. Här på kvällskvisten har jag tagit smärtstillande och plötsligt vaknar jag till liv.

Vad händer då? Jo trädgårdsböckerna åker fram och sommarens planer tar form. Det kan de i och för sig göra flera gånger om... Sedan börjar jag gå igenom fröutbudet på nätet och skulle lätt kunna handla ihjäl mig. Det finns så mycket spännande att "klicka" hem och jag får stålsätta mig.

Nu till min fundering, vilka bönor odlar ni och varför? Har ni några förslag på vad jag ska odla i sommar som ger bra avkastning? Jag har ju några jag brukar odla men varför inte förnya sig? In med lite nya tankar och kanske hittar jag nya favoriter?!

4 kommentarer:

  1. Har inga förslag på bönor, har aldrig odlat det! Men det verkar ju vara ett bra energigivande intresse...! ;-) Hoppas du mår bättre nu.
    Dotra din var verkligen jättebra på JULKUL-konserten - hälsa henne det!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  2. Hannele: ja den bästa, i alla fall för sinnet!

    Marie: ja tack det har svängt och är feberfri nu. Visst var hon?! En mycket stolt mamma!

    SvaraRadera
  3. Jag har odlat bondbönor, skärbönor och brytbönor. Förra året var det problematiskt med bondbönorna, som jag annars gillar skarpt. Sedan fick jag problem med ena knäet och hann inte med att skörda de gröna bönorna. Däremot blev det rackarns massa utsäde av dem... Därför har jag tänkt att jag ska odla några kokbönor i år, men vet inte vilka...

    SvaraRadera