20 apr. 2010

F r u k o s t v a n o r

Jag är en riktig periodare vad gäller frukost och vanor. Vissa månader äter jag en brakfrukost och andra typ kaffe... Jag mår dock bäst när frukosten är ordentlig.

Just nu är en period av att jag vill ha bra frukostvanor. Dagens frukost består av naturell yoghurt, bovete crunch till det. Normalt har jag havregryn och nötter men nu blev det bovete då jag fick det i födelsedagspresent.

Jag kompletterar med två kokta ägg, några skivor rökt kalkon och kaffe. Äter jag inte en tallrik med yoghurt så brukar jag göra en tjock härlig smoothie.

Hoppas jag håller i mina "nya" frukostvanor. Att orken finns där. Lite moment 22...

Vad är din favoritfrukost?

5 kommentarer:

  1. Frukost gillar jag, men är också periodare.

    SvaraRadera
  2. Växlar mellan fullkornsbröd med ost, havregrynsgröt och yoghurt med müsli och banan. På sommaren röstar jag för överblivna svenska jordgubbar med en klick turkisk yoghurt utrörd med vanilj. Och en drös knaprig müsli på toppen.

    SvaraRadera
  3. A-fil och mysli...alltid!! Förutom på lördagarna då det är långfrukost. Då kan det bli lite av varje som för stunden lockar mest :)

    SvaraRadera
  4. Hannele: Å en periodarvän... vet inte om jag ska skratta eller bli bekymrad.

    Ivan: Det där med jordgubbar lät ju gudagott MEN jag är grymt allergisk just mot gubbarna :-/

    Fru Purjo: Ja, A-fil kanske man skulle köpa hem... Det är bra grund precis som naturell yoghurt. Välkommen hit förresten! Alltid roligt men nya bekanta!

    SvaraRadera
  5. Min frulle består i 2 kokta och mild vanilj yoghurt 0,5% och hallon/blåbär på.....kaffe till det passar fint...

    SvaraRadera