11 apr. 2010

S ö n d a g s m i d d a g !


Idag har jag verkligen varit igång hela dagen. Maken har tagit mig på en inspirationsresa till trädgårdshandel Zeta samt födelsedagsshopping. Zeta är min favvoaffär ever och jag tycker de är så duktiga, så underbara och så kunniga. Alltid kommer jag med nya idéer när jag kommer därifrån och det finns sååå mycket vill ha saker. Vi köpte potatis och sättlök... Det andra får hamna på önskelistan.

Det jag fick i födelsedagspresent var en ny hylla till allt jag odlar. Plus lysrör till den. Maken håller på som bäst att bygga ihop den! Själv har jag planerat i 180 nu när jag får plats :-) Attans bananer vad roligt det är och jag är så nöjd med min födelsedagspresent. Mellan planteringarna har jag även lagat dagens middag, Söndagens middagsstek.

En härlig skinkstek, kokt potatis och broccoli. Till detta gjorde jag gräddig sås på saffran, sky och hemmagjord buljong! Måste säga att jag är så nöjd med min hemmajorda buljong utan en massa E och annat skumt så som smakförstärkare...

I vintras kokade jag buljong på en massa rotfrukter, ben och kryddor. En skvätt vin hade jag nog också i... mmm den är så god att man skulle kunna äta bara den. Torkad "buljongkrydda" gjorde susen. Jag pratar om min enorma buske Libbsticka. Lagom är den superb.

Som ni ser har jag fyllt iskubpåsar med buljongen för att förvara den i frysen. Mycket praktiskt och kladdar inte.

Ha en trevlig fortsatt Söndag!

3 kommentarer:

  1. Stort grattis på födelsedagen! Zeta sätter jag på utflyktslistan för nästa gång vi åker norrut.

    SvaraRadera
  2. Mamma Mimmi: tack snälla. Ja, Zeta borde du uppleva. Säg till så kommer jag också! ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen, lite i efterskott!!! Kan inte tänka mig en bättre födelsedag än att spendera den på underbara Zetas...gulligt av din man och det är du värd!

    "The Big City Girl"

    SvaraRadera