1 apr. 2010

Inte påskägg


Ja men visst var det ägg jag hade skickat efter. Ibland så måste det låta väldigt knasigt vissa öron när jag pratar om ägg, skicka och hämta, bevara och kläcka... Stackars arbetskamrater som lyssnar så snällt på mina nörderier :-)

Jag fick två paket, ett från Christina och ett från Anders. Christina har RIR höns som är så fina.Hon har till och med ställt ut höns och fått en massa poäng :-) Det har ju inte jag börjat med än... Kanske är nästa steg? Nja jag är ju inte så intresserad av just det momentet men man ska aldrig säga aldrig.

Anders skickade Sussex ägg, både vita och gula hönor ska det bli. Jag har haft vita Sussex men aldrig ens sett gula Sussex så det ska bli mycket spännande. Så närmsta veckorna blir lite pyssel med äggen då jag inte har någon höna som är sur. Hönorna brukar vara sura och ruvvilliga på våren men kanske att snön och den lååånga vintern skjutit fram ruvandet.

Snacka om äggtider!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar