30 apr. 2010

H a l l o n !


Ett av mina favoritbär är hallon. Har precis tagit ut frysta hallon för upptining, boostar med ett rejält mellanmål innan jag går ut i trädgården.

Igår när jag kom hem och var så sugen på det mesta som egentligen inte är så nyttigt och blodsockret kändes som det var i botten tog jag och gjorde mellanmål. I stundens hetta tinade jag upp hallonen i micron, nu låter jag dem tina by them self eftersom tiden finns. Bottnar med hallon, ett halvt päron i tärningar och bovetechrunch som är smaksatt med kanel. Detta toppar jag med naturell yoghurt och attans vad gott det är!


När jag var färdig med mitt mastodont-mellanmål och skulle gå ut och sätta mig på trappan för att njuta av både hallon och sol kom jag inte så långt då jag hade besök. Att ha frigående höns är en ynnest MEN det betyder också en massa trubbel. Då dörren stod öppen så hade redan en höna traskat in i vardagsrummet och ville verkligen inte gå ut medan denna gick utan problem att mota ner från altantrappan.

Jag bestämde mig för att njuta av mina hallon och strunta i envisa hönor! Senare fick maken äran att "gräva" fram hönan bakom en byrå som hon hade lagt sig bakom. Till tröst fick hon lite havregryn då hennes besök var slut. Ja så kan det va på landet! ;-)


4 kommentarer:

  1. Japp, hallon är verkligen smarrigt :)

    Gillar din bild på hallonen - riktigt snyggt....och härliga färger. Du har många fina bilder på din blogg.

    SvaraRadera
  2. Gud så gulligt med hönan, mina höns åt inte havregryn dom var för bortskämda. = )

    SvaraRadera
  3. Kul med fria hönor :)
    Nackdelen om dom kommer in i huset är att dom inte är speciellt finkänsliga med var dom bajsar!!!

    SvaraRadera
  4. Fru Purjo: Tack snälla tack! Försöker lägga lite tid fotograferingen då jag tror att även bilden talar till en. Skulle önska att jag hade en riktigt bra kamera....

    Lena: Absolut gullig men bångstyrig. De har ju faktiskt lite olika personligheter... skumt va?!

    Annamon: ja visst är det så, de är ju inte alls finkänsliga för var de skiter... tur nog blev det inget inomhus denna gång.

    SvaraRadera