15 maj 2010

På gång!

Ser ni?! Magnolian är på gång! Nu blir det snart till att ställa till en Magnolia fest i trädgården. Och på tal om fest så ska vi på nittio-års-kalas idag. Så det blir till att piffa upp sig så att man är värdig att entra detta stora kalas. Det händer mycket just nu och det är lite svårt att njuta av trädgården när man ska flänga runt...

Bosse är också på gång. Han har kommit in i gänget utan några problemos. Ni ser Bosse längst bak på bilden, se så han har vuxit. Borde stänga in hönsen snart... de är överallt nu och om fröna ska få vara i jorden och växterna växa, måste nog hönsen hamna i hönshage.

Det är mycket som ska hinnas med här på förmiddagen, mata hönsen, mata kycklingarna och om jag hinner flytta ut dem till hönshuset... de börjar lukta mindre bra med dem inne. Urk.

Dessutom får jag inte glömma tafsa på Sir Jan. Han behöver omvårdnad och kärlek har jag förstått. Icke att förglömma mig själv om vi nu pratar omvårdnad. Ska långprommenera the doggi, hon behöver en genomkörare precis som hennes matte.

Vad händer hos er idag?



4 kommentarer:

  1. Ohhh vill ha en magnolia med, ska nog önska mig det till föedelsdags present denna gång....kalas ja, vi ska på min systersons 7 år dag och sen vill jag ha höns....du har get mig dessa tankar...
    ha en bra dag nu!!

    SvaraRadera
  2. Vackert! Jag syr som vanligt när jag är ledig från mitt vanliga jobb! Mår kycklingarna bra?

    SvaraRadera
  3. Bondbruden: ja, alla borde ha höns! ;-)

    Annamon: Jag önskar att jag kunde och hade tålamod att sy... provar lite då och då och det slutar med katastrof.

    Ja, kycklingarna mår finfint! Hoppas de mår bra imorgon också nu när de har fått flytta ut till hönshuset.

    Hannele: vad roligt att höra... trodde ni låg alltid före med allt i växtväg!

    SvaraRadera