23 maj 2010

V i l a !

Jag får så bra hjälp av hönorna och tupparna när jag grejar i trädgården. De vill liksom alltid vara där och hjälpa till. Just nu håller jag på och rensar landet från maskrosor, tistlar och annat ogräs och visst får jag besök. Men ganska snabbt började tuppen att vila?!

Och jag förstår honom, tistlar och skit vart man än tittar. Suck, alla kan behöva en paus i ogräsrenset... Själv gick jag på musikcafée och njöt. Tyvärr blir ju inget gjort om alla inklusive tuppen ska vila jämt och ständigt. Dessutom så kom ösregnet när vi skulle på musikcaféet och då kan man ju inte rensa ogräs!

6 kommentarer:

  1. Wow, vilken snygging! Vilka färger :-)
    Jag tror inte han vilar, han jobbar ju hårt som trädgårdsprydnad!

    SvaraRadera
  2. En sån stilig en, klart han inte ska rensa ogräs han ska ju passa hönorna.

    Här har det regnat hela dagen så jag har äntligen plockat undan inne i stället.
    mvh LENA

    SvaraRadera
  3. Karin: ja helt klart en av favoriterna. Ah...trädgårdsprydnad... den hade jag inte ens tänkt på. Jag ska ställa ut min solstol också och vara lite trädgårdsprydnad!

    Fru Purjo: Tack! Eller menar du tuppen? *fniss*

    Lena: Jaha... passa hönorna. Jo men visst och låta dem jobba! Smart... Ibland är det skönt med regn, man hinner med så mycket annat då.

    SvaraRadera
  4. Underbart med höns. Jag skuklle så gärna vilja ha det men var sjutton skall ja ha dem på vintern?
    Ser skönt ut.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Annika: Klart du ska ha höns! Du kan ju ha dem i badrummet på vintern ;-) Eller kanske inte. En liten isolerad lekstuga fungerar för några få hönor...

    SvaraRadera