1 mars 2011

D I Y hos Bondjäntan :-)


Var ska det här sluta, jag hoppar på alla projekt just nu... hahahha nä skämt och sido, jag precis lärt mig vad D I Y står för: do it yourself! Länge har jag väl gjort mycket själv dock inte vetat att man kallar det för D I Y. Sedan tror jag kanske att man visar det färdiga resultat och det gör jag ju inte idag.

Nä idag visar jag sonens tröja som är utsorterad från hans garderob. Han växer så det knakar och många kläder blir för små på bara några månader. Mycket ser fortfarande fräscht ut så det kan ges bort men en del åker på en omvandling.

Detta ska bli en kudde till hans rum. Inte för några sentimentala skäl utan för att tyget duger gott och är rätt färg. Sonens rum skulle behöva en uppfräschning, en makeover och då kan man ju passa på att samla olika ting för ändamålet. Han har fyllt 16 år och har fortfarande ett barnrum, vi har inte gjort något sen när han var liten så det är absolut dags.

Ska åka leta efter en stor byrån på secondhand som jag kan måla och kladda på. Färgerna är tänk att gå grått och militärgrönt. Maskulint och fräscht.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. hahahaha får nog ändra :-)
    så går det när man slänger sig med begrepp som man inte är van vid! :)

    SvaraRadera