13 mars 2011

Trevligheter på mässan i Kista!





Jag hade med mig maken som fick bära åt mig. Han fick även ett nytt namn av Mari: Bobb. Bygger och betalar, bär! Fnissar gott åt detta, kanske inte maken uppskattar lika mycket som jag. Träffade Mari för första gången på mässan och det klickade direkt. Kan ju bero på att vi var typ av samma skrot och korn?! Mari har flera bloggar som jag följer och kallar sig för Blomkronan här på nätet.

Mjölkkannan Bobb (maken) fick bära runt på hittade jag i monter B:21. Kunde inte låta blir. Har länge velat ha en sån och nu slog jag till. Så nöjd med den. Ska nog ha mitt påskris i den i år. :-) Hade kunnat lägga mer pengar i denna monter men jag behöver verkligen inte allt som jag gillade. Men visst behöver alla en mjölkanna?!

Sedan gav jag ju mig tillkänna och tog med mig både maken och Mari till bloggcafét där Hillevi var. Så himla gullig och trevlig, tog hand om mig då hon visste att jag var lite blyg i dessa sammanhang. Konstigt egentligen, på jobbet uppfattas jag nog inte som blyg - snarare tvärtom. Men här...osäker mark. I alla fall behövde jag inte oroa mig överhuvudtaget, jag blev så väl bemött jag bara kan önska. Träffade flera bloggare här tillsammans med Hillevi, fler bilder kommer när jag har identifierat alla. Det var så himla många intryck så jag lade inte alla namn på minnet då de flesta har ett namn OCH ett alias.





Var på två föreläsningar i går på Kistamässan, Rum och trädgård. Den ena var med Rune Kalf-Hansen som pratade om ekologisk mat och att man ska välja aktivt när man är i affären. Att man ska lägga tid på att välja råvaror. Vet inte om jag är kräsen men jag hade velat ha lite mer "kött på bena" från föreläsningen. Jag hade velat ha meeeer!

Senare hittade jag Rune tillsammans med Hannu Sörenstam, lagandes mat - ekologiskt mat. Kanske med närodlade grönsaker? Mycket charmigt och trevlig stämning. Hade ju velat lyssna på en föreläsning med Hannu men det var inget sånt på lördag. Lammet såg ju himla gott och påminde om att det är dags att börja jaga och bokat lamm till sommaren. Vill ju väldigt gärna ha lamm i år igen.



"Werner und Werner" i action!

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Klart alla behöver en mjölkkanna ;-). Själv inhandlade jag en förra året på auktion till en billig penning.

    Jag var på mässan i torsdags med man och lilltjejen så jag missade alla föreläsningar tyvärr, men hade skoj ändå!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om det var en lyckad dag! Jag var ju där i fredags och träffade "bara" fyra bloggare - men det var ändå himla mysigt!
    Hannu och Runes matlagning kollade jag in en stund, och fick även smaka en bit lamm! Jättegott. Ägarna till gården som födde upp lammen var också där en stund och berättade och presenterade sig. Var visst nån gård söder om Södertälje... Minns inte mer.. SKulle gärna hitta ett ställe där man kan åka och köpa kött! DU har säkert ett bra tips?

    SvaraRadera