1 mars 2011

Lyckliga jag!

Tänk, jag har vunnit mässbiljetter till Rum & Trädgård i Kista i mars. Det är två mässor denna vår som jag vill gå på och jag hade valt den senare i Älvsjö. Nu får jag gå på båda, lyckliga jag tack vare Hillevissan med bloggen Tankar från trädgårdsmästaren! Tusen tack rara du! Kanske att jag får träffa några favoriter, Hannu och Rune?!

Jag planerar att gå på lördagen den 12 mars och då ska Lisen Sundgren tala klockan 13.00 om "örter som gör livet glatt och lustfyllt och hur du på olika sätt kan använda dem i din vardag." Detta är kvinnan som höll i kursen med salvorna jag var på i januari. Det är klart att jag måste gå lyssna på henne.

Och innan dess vid halv tolv så är det ju ett kärt ämne för mig: "låt lokala och ekologiska råvaror bestämma din meny. Rune Kalf-Hansen, kock och matinspiratör. Rune vägleder och inspirerar kring närproducerad, ekologisk mat i din vardag." Vid två är det "Trädgård och örter för en evig sommar med Lars Krantz och Lisen Sundgren. Vägen till hälsa via ett sinnligt umgänge med trädgården."

Hade ju gärna lyssnat på Hannu Sörenstam också... men han verkar inte vara där på lördagen. Eller har jag fel? Och så måste jag pricka in bloggträff så att man får träffa några IRL... Det blir mycket att hålla reda på ;-) Hur ser det ut? Vem har planerat att gå på mässan?

Nu ska jag ut och lufta hjärncellerna (långpromenad) innan de kokar...
Kram på er alla!

Bilder lånade från mässans hemsida

3 kommentarer:

  1. Åh, du lyckliga! Grattis, grattis!!!! Men du, ska du till Älvsjömässan också? Hoppas, hoppas, för dit ska jag också. Tänk vad kul att få träffa dig IRL:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jo jag ska till Älvsjömässan. Till en början valde jag mellan Kista och Älvsjö och valde att gå på det sistnämnda... men nu har jag lyckan att gå på båda!
    Ja håller med, det vore himla roligt att se!

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå vunnit biljetter till mässan och jag kommer gå både lördag och söndag. På lördag går jag själv, tycker om att göra det, då får jag bestämma i vilken takt det ska gå... men är du där vore det kul att träffas =). På söndagen går jag i sällskap med min granne.
    Fixar du en bloggträff på lördagen? Bestäm en plats och tid så kommer vi andra dit =)
    // Mari

    SvaraRadera