20 mars 2011

Morgonpyssel och SOL!


God morgon! Tänk vad härligt det är när man vaknar tidigt och ser att i dag blir det en solig dag. Det bådar gott för våren, kanske att snön smälter i rask takt. Direkt lite piggare än vanligt när solstrålarna värmer gott. Och tänk, jag hittade mina första snödroppar intill huset! Det finns hopp om livet!


Och här är frukosten ordninggjord. ;-) Nä inte till mig men till mina små söta plantor. Det ser ut som en kanna grumlig öl men är faktiskt växtnäring med KRAV-märkning. Luktar lite illa i koncentrat men funkar utspädd. Så go morron dricka till alla chilisar, tomater, äggplantor och paprikor! Det är första laddningen för säsongen men eftersom det ser ut som några blad börjar bli gula så tänkte jag ge lite näring.

Hönorna var också pigga på frukost ute i det gröna.. eller ute i det vita. Hönsgården är på baksidan av huset och står då i skugga för solen ända till eftermiddag. Så det tar tid med snösmältningen... Men hönorna var ändå glada för frukost och kacklade på som aldrig förr.

Dessutom har jag lottat ut vandringsboken Snabbmatslandet och Johanna med bloggen Lite enklare blev vinnare. Idag paketerar jag boken och skickar den så fort som möjligt. Vi gör en till utlottning snart igen... :-)

Nu ska jag plantera om och smutsa ner köket igen!

1 kommentar:

  1. vad fin blogg :)
    jag har en höna kvar - tre kolade i höstas - och en tupp som jag också tror längtar vår. vi ska snart skaffa ett gäng nya. jag öppnar luckan ut men de har inte gått ut ännu. dock skiner solen så fint genom öppningen där.
    till oss flyttade en katt i höstas. han bara kom...
    och det lär betyda tur. men han sover ute på lo´n på grållens säte.
    hit får jag titta in ofta framöver. najs place you´ve got :)
    tant i n v dalsland.

    SvaraRadera