28 mars 2011

"Om jag var din hemmafru"

Har ni sett vilken underbar bild?! Så läcker! Så härligt glammigt och rått, humor och eftertanke! Jag blev oerhört förtjust i denna bild av fotografen Pelle Bergström och kommer att apa efter konceptet och göra några liknande med mig själv :-) Frågan är bara vad.... Jag har ju kalkon men är ju inte alls lika glamorös! ;-)

Första gången jag stötte på Lotta Lundgren var i programmet Landet Brunsås som jag gillade. Ett bra program om mat och matproduktion som ska sända säsong 2 i höst. Jippie! Under säsong ett var det många intressanta teman som man fick följa och det var så enkelt och fräscht. Inte alls konstlad känsla utan mer rakt på sak.

När jag läser artikeln i DN om Lotta så förstår jag att jag har missat något viktigt, nämligen Lottas blogg om mat Om jag var din hemmafru. Hur är det möjligt att jag har missat den helt och hållet, det är ju ingen vanlig matblogg direkt... En snabb glimt där kan jag se att kvinnan tänker, på riktigt, hon väljer och är kritisk. Helt i min smak! I like ;-) Så jag ska nog tillbringa några extra minuter där för att verkligen få med mig gobitarna.

Nu känner jag inte kvinnan men artikeln får mig att tro att hon har en stark personlighet och att hon är övertygande. Det känns som hon vet vad hon vill... Är det ett önsketänkande eller kan det vara så himla bra?!

Sen hamnar ju hennes kokbok Om jag var din hemmafru: eller hur man får en vardag att smaka som en lördag på önskelistan. Har ju födelsedag snart, blink bink! Den känns ju himla spännande, särskilt med tanke på bilderna. Om man läser om boken och lyssnar till vad folk har att säga så får jag intrycket av att boken är rena matporren! Och jag tänker, YES ge mig nu!

6 kommentarer:

  1. Så det blir en andra säsong för Landet brunsås...trevligt :-)

    Gillade verkligen det programmet...humor och fakta i en underbar kombination.

    SvaraRadera
  2. På-skriv-om böcker, det här: http://hannasvirrvarr.blogspot.com/2011/03/stefans-lilla-grona.html
    måste väl vara nåt för dig? Har inte själv läst den men blir lite nyfiken....
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fru Purjo: ja visst var det ett roligt program med en gnutta allvar?!

    Marie: japp, har precis köpt Stefans lilla gröna ;-) och älskar den bara efter några sidor!

    SvaraRadera
  4. Spännande att höra vad du tycker om Stefans lilla gröna. VAr och fingrade på den på mässan, men beslutade att ta en sväng till biblioteket i sann hållbar anda. Däremot tror jag nog att ad libris lockar mig i fördärvet med att rea ut Bob Flowersdews Odla ekologiskt.

    Gissar att vi strök runt på mässan i varsitt hörn - vad tyckte du? Jag blev lite less på all köp/säljhysteri.

    SvaraRadera
  5. Är petig med vilka bloggar jag läser men den här var ju guld! :) Tack för tipset!

    SvaraRadera