4 mars 2011

En händelserik dag!





Idag har det varit en händelserik dag. Hönorna har varit ute och luftat sina fjädrar. Lite havregryn fick pullorna att picka på. Gissa om de blev glada av lite vårluft?!

Och dottern har kommit hem från sin Parisresa. Tänk att man kan sakna någon så mycket på bara några dagar... En lycklig mamma idag.

Själv var jag med svärmor och shoppade. japp, ni hörde rätt, shoppade! Jag köpte inget men svärmor köpte en tidig födelsedagspresent i form av klänning till mig. Tänk vilken tur jag har med en så snäll svärmor. Hos denna sömmerska hittade jag även en tvål som jag kommer att "apa" efter när jag ska göra tvål.

Och apropå att göra, idag har jag lyckats med min Trädgårdsmästarsalva. Jag började med den igår kväll och höll på sent i på natten med att försöka få till den men idag lyckades den. Läs vidare på bloggen om bivaxsalvor :-)

Nu sitter jag här och myser med dottra, tittar på tv och dricker lite te. Och snart är det dags att natta huvudet. På återseende!

8 kommentarer:

  1. ÅÅÅ Får ni släppa ut dem, vilken lycka !!
    Här är det stopp vid dörren, men förhoppningsvis får de gå ut snart.

    SvaraRadera
  2. O,vilket härligt hönsliv. Vi hade också höns
    för några år sedan och våra höns levde ett
    ännu friare liv, så fritt att vi sällan
    hittade äggen. Följden blev i vårt fall
    KYCKLIGAR. Till slut gav vi upp projektet
    men jag kan verkligen sakna alla små fina
    ägg i olika färger.

    Ha det så gott i helgen.

    SvaraRadera
  3. Malin: FÖr en vecka sedan löd det: Hela riskområdet är för närvarande Dalarna län, Västmanlands län, Gotlands län liksom ganska stora delar av Östergötlands län. Dessutom ingår Strängnäs och Eskilstuna kommun, enligt Jordbruksverket. Vi ingår inte i detta även om vi typ är mittmiellan... så vi är försiktiga. Men jag kunde inte motstå... sol och fint väder!

    Flitiga Lisa: Men visst är det roligt med höns även om det kan vara mycket jobb också. Vi har våra frigående när vi är hemma för annars kommer räven eller höken på besök. Annars går de i en stor utegård.

    SvaraRadera
  4. Åååh hönamys! Jag har börjat se mig om efter invånare till mitt hönshus nu. Ska låta det bli liiite varmare först bara.

    SvaraRadera
  5. Tove: ja det är härligt med höns. Måste nog "fixa" lite kycklingar snart.

    SvaraRadera
  6. Fina hönsbilder! Särskilt den men hönan som balanserar på hönsnätet :-)

    SvaraRadera
  7. Men vad härligt med alla höns och kycklingar =) Nu har jag läst igenom alla dina inlägg om hönsen och äggkläckningarna =). Nu väntar jag med spänning på att få höra hur det går med dina ägg du ska beställa snart... kramis // Mari

    SvaraRadera
  8. Göran; ja hon har ju inte fattat att hon är inspärrad i inhägnad! ;-)

    Blomkronan: snart snart....

    SvaraRadera