25 juni 2009

After eight

Köpte i våras en kruka med Chokladmynta, hör och häpna. Inte speciellt billigt därav bara en kruka, ibland blir jag snål. Särskilt eftersom jag inte visste vad jag skulle ha den till. Kul grej och den luktade ju sååå gott, som After eight.

Den fick en egen "hörna" i Örtagården men den kändes ju ganska fjuttig. Så jag knipsade av de tre stänger mynta som fanns på plantan och satte dem i glas med hopp om rötter. Och visst, rötter kom på dessa. Igår planterade jag ut dem tillsammans med moderplantan. Hoppas att de tar sig värmen... SÅ kanske jag kan få en After eight äng? HAhahahah

Vad gör man med Chokladmynta?

4 kommentarer:

  1. Man kan tex mosa ner det i varm choklad för att den ska smaka after eight! Jättegott faktiskt. Jag har några små plantor själv som jag vårdar ömt utan att äta upp dem. Men de är ganska små än så. Hoppas att dina ska ta sig ordentligt så du får en hel skog ;)

    SV:
    Vi har tio hönor och en tupp, alla har namn jo. I vänsterkanten av bloggen följer en nogrannare presentation av dem men jag drar dem så gärna ändå:
    Ramses, Klara, Greta, Kajsa, Etty, Ingeborg, Tuttan, Tyra, Flora, Vera, Tora. Och så har vi fyra kycklingar: Messy, Sally, Lycke och Ylva.

    //F

    SvaraRadera
  2. Hönsflocken: Nu har jag kikat lite extra på dina pullor, mycket vackra! OCh tack för tipset med chokladen. Ska prövas när det inte är så varmt ute...

    Flera tips på användning av chokladmynta?

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg du har!!! Om jag hade chokladmynta skulle jag nog testa att ha det i en somrig drink! Mums! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Välkommen Helena! Somrig drink... hm... min favorit är ju gin och fläderblomsdricka... hur ska jag bräcka det?

    SvaraRadera