30 dec. 2009

D r ö m m a r


Jag har två ting som jag snöat in på, nämligen höns och frön. Man skulle kunna säga att mina specialintressen är höns och ägg, alltså olika sorters ägg från olika raser samt frön och växter.

Nu har frökatalogerna i pappersformat börjat dimpa ner i brevlådan och websiterna med frön uppdateras. Ååå vad passar väl bättre att sitta och planera och drömma om sommarens planteringar under kalla vinterkvällar?!

Jag skissar fram och tillbaka där landet ligger och skriver upp långa önskelistor på vad jag vill ha. Jag bläddrar i kataloger och blir inspirerad, skriver upp lite till. Inser snart att det inte håller och börjar om igen.... fram och tillbaka.

Planeringen av odlingarna är den romantiska biten av allt. Jobbet i vår och sommar är långt ifrån romantiskt :-) Men vad gjorde jag utan drömmar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar