26 juni 2010

S a f t k a l a s !


Och så blev det ju en massa rabarbersaft till midsommarhelgen! Mums filibaba vad gott det är. Jag tappar upp i gamla ölflaskor och använder plastkork till dem. Om jag ska spara fryser jag in saften. Måste också säga att det är en mycket bra gå-bort-present, uppskattas alltid. Ger jag bort, skrapar jag av etiketterna så att det ser lite trevligt ut.

Jag ska ge Bonden med stort B en flaska, han fyllde nittio år dagen före midsommar och är fortfarande pigg och alert. Det är han som plogar på vintern så att vi kommer fram och plöjer åkrarna på sommaren. Hans systerson (50+) ska också få lite saft att smutta på ....

Och så grannen här som alltid är trevlig och snäll. Jägaren i byn... det är på hans mark vi får ha lammen. Han och hans fru ska få lite kärleksfull fjäsk, rabarbersaft! Hans barn och barnbarn har flyttat in i huset bredvid hans så då kan han bjuda på saftkalas?! De brukar komma och titta på hönsen och hon tycker att det är så roligt med pippin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar