26 maj 2011

Ninjaräv VS tupp?


Vid tretiden i natt vaknade jag av ett herrans liv i hönsgården. Snabbt upp, släppa ut hunden och ut med huvudet genom fönstret mot baksidan där hönsgården ligger. Vad får jag se? Jo då har hunden skrämt räven som har tagit sig in i hönsgården och visar sig vara värsta ninjan! Först och främst har vi gunnebostängsel runt hela hönsgården, nergrävd ca 30 centimeter. För det andra är det ungefär 180 cm högt!

Ninjaräven har klättrat upp för stängslet och in i hönsgården och går en ganska hård fajt med tuppen. Även om han var akrobatisk och kom in i hönsgården räknade han nog inte med den fajten tuppen gav honom. :-) När jag tittar ut genom fönstret är ninjaräven på väg att fly ut ur hönsgården till nästa gård. Upp genom stängslet och ner, återigen upp igenom nästa stängsel och sedan ut i skogen... Helt galen syn, inte hade jag kunnat ana denna ninjakonst hos räven, 180 cm upp över stängsel?! Vacker var hon också.

Gissa om det kacklades i hönsgården långt in på morgonen. Hunden var också ganska uppspelt och det var nog jag också! Värsta action mitt i natten... Hoppas på en lugn natt och tror att Wilma the doggi får vara ute och jaga räv ;-) För inte vill jag vara någon gourmerestaurang till ninjaräven!

5 kommentarer:

  1. Ja, inte hade jag trott dessa konster om jag inte såg dem själv. Helt galen syn att se räven klättra fram på det där sättet.

    SvaraRadera
  2. Tryggt med en sådan tupp :) Klart att han ju vill se om sin gård :)

    SvaraRadera
  3. Susann: tyvärr misslyckades hann inatt... en höna strök med. Det blir till att låsa in dem i hönshuset tills jag har införskaffat EL....

    SvaraRadera
  4. Stackars höna. Men förhoppningsvis har räven fått ett tillräckligt varmt mottagande av tupp och hund så han tänker sig för mer än en gång innan han kommer åter på besök.

    SvaraRadera